Radikal Bebas Penyebab Kanser dan cegah dengan VIVIX

Pencemaran Alam Vs Manusia 
.....................................................
Hari ini tak dapat kita nafikan, kita dikeliligi pencemaran dan terdedah kepada radikal bebas. Puncanya ialah kegiatan manusia itu sendiri. Contohnya, pembuangan sampah merata-rata, pembebasan asap kilang, pembakaran terbuka, asap rokok dan banyak lagi, Kalau hendak disenaraikan di sini tidak tertulis.

Kita perlu tahu bahawa tidakan kita itu akan memberikan kesan buruk kepada diri kita sendiri. Pembinasaan kita kepada alam akan membinasakan badan kita sendiri.

Bukan senang untuk kita elakkan semua pencemaran yang berlaku pada hari ini. Hal ini kerana semakin hari semakin banyak berlaku pencemaran. Masyarakat kita semakin kurang kesedaran terhadap masalah pencemaran ini.

Hari ini, cahaya matahari, air hujan, air sungai. Tidak lagi seperti dahulu. Caya matahari kita pada hari ini semakin panas memberikan kesan kepada kulit kita. Manakala air hujan yang turun terkandung pelbagai toksin hasil daripada penyejatan daripada air-air yang telah bercampur dengan toksin. Akhir sekali, air sungai yang kini telah bercamour dengan pelbagai toksin dan bakteria.

pencemaran dan radikal bebas ini. sekiranya dia dibiarkan meresap masuk ke dalam badan daripada hari ke hari . Ada potensi DNA dalam sel kita rosak.

Kerosakkan DNA ini akan memyebabkan sel kita rosak dan jadi abnormal. Apabila hal ini berlaku, kita akan mudah untuk mendapat kanser. Di mana sel yang rosak, kanser itu lah ayang kita akan dapat.

Oleh itu, scha sangat mengalakkan tidak kira muda atau tua untuk mengambil supplement yang boleh melindungi DNA kita.

VIVIX #shaklee merupakan salah satu produk shaklee yang mampu melindungi Sel hingga ke peringkat DNA.

4 mekanisma utama cara vivix bertinda iaitu : 
a) Membaiki sel
b) melindungi sel
c) Memberi tenaga kepada sel (mitokondria)
d) Prestasi Sel

Jom sihat dan menjaga kesihatan kita mula pada hari ini
Pengedar Sah Shaklee 
Aishah 0196431747




0 ulasan:

Catat Ulasan