Kenapa Perlu Makan Supplement

Sejak kenal dengan Shaklee banyak benda yang perlu scha tahu dan scha kongsikan. Takkan kita dah tahu kita nak simpan sorang-sorangkan.

Apa yang scha nak kongsikan ialah kenapa kita masih perlukan makanan tambahan dengan kata lainnya supplement.
Hal ini kerana makanan yang kita ambil sekarang masih belum cukup untuk memenuhi nutrisi yang diperlukan oleh badan kita,

Kenapa makanan yang kita ambil masih tidak cukup untuk nutrisi di dalam badan kita ? kerana hari ini .....

1. Kandungan vitamin di dalam makanan berkurang. Hal ini kerana apabila kita masak makanan dalam suhu yang tinggi. ini akan menyebabkan nutrien didalam makanan tersebut terhapus dan berkurangan.

2. nutrien di dalam tanah semakin berkurang. kerana penggunaan tanah yang digunakan semakin kerap. apabila nutrien didalam tanah sendiri merosot, ini akan menyebabkan tanaman yang dihasilkan juga kekurangan nutrien.

3. kandungan mineral didalam air semakin merosot. Masalah berlaku kerana, kebersihan air pada hari ini tidak lagi seperti dahulu. hari ini air ,disesekeliling kita bayak terdedah kepada toksin dan bahan-bahan kimia. setelah air ditapis dan di dan di masak , Kandungan nutrien di dalam air yang kita perlukan telah terhapus.

4. penggunaan bahan kimia yang berbahaya semasa penanaman buah-buahan dan sayur-sayuran. Untuk menghasilkan tanaman yang terhindar daripada serangga. Petani menggunakan bahan-bahan kimia disemburkan kepada tanaman, ini menyebabkan tanaman tersebut itu lebih terdedah kepada bahan kimia.

Disebabkan masalah di atas kita perlu ambil supplement untuk mengekalkan dan memenuhi nutrien yang diperlukan oleh badan kita.
Sekirannya, badan kita tidak memperoleh nutrien yang diperlukan. Mudah untuk badan kita mendapat penyakit kronik dan sel akan cepat berlaku penuaan. oleh yang demikian jangan tanya kenapa kulit kita cepat kedut, cepat dapat penyakit kalau kita tidak menjaga pemakanan.

Kalau anda merasa ingin meningkatkan nutrien didalam badan. scha menggalakkan anda untuk memulakkan hidup anda dengan mengambil supplement #shaklee sebagai pilihan utama :)
SIHAT DENGAN SUPPLEMENT
untuk maklumat tentang shaklee boleh contact scha 
0196431747


0 ulasan:

Catat Ulasan