PENJAGAAN RAMBUT GUGUR DENGAN SIHAT

DENGAN NAMA ALLAH YANG MAHA PEMURAH LAGI MAHA MENGASIHANI 



Jom jelajah apa yang terbaik untuk rambut kita. Scha memang sarankan ambil Shaklee okey :)





1. Revitalizing Shampoo 

Salah satu shampu dalam rangkaian Pro Sante Hair Care Shaklee. Mengandungi sistem pembersihan berpatent. Formula shampu ini menggunakan pelembap dan protein semulajadi yang berasaskan sayuran termasuklah kelapa dan jagung untuk kutikel rambut yang lebih licin.
Sesuai digunakan untuk semua jenis rambut. Sangat berkesan memperbaiki rambut yang rosak dan kering. Hasilnya rambut kekal dalam pH semulajadi, lebih kuat, bersinar, seimbang antara minyak dan lembapan.


Revitalizing Shampoo bertindak
  • mengimbangi kulit kepala 
  • menyemai rambut dengan pelembap 
  • membantu mengurangkan kusut
  • mengekalkan imbangan kelembapan dan kilauan.

Setiap kali kita menggunakan Syampu Revitalizing Pro Sante, keluar je dari bilik air, kita akan rasa rambut kita  :

  • Bersih - Berkesan menanggalkan minyak berlebihan, kekotoran dan produk dandanan
  • Kuat - Tidak menanggalkan lembapan rambut yang penting, jadinya kutikel rambut sentiasa licin dan tahan rosak, walaupun ketika rambut basah
  • Beralun- Anti-statik dan tidak mengeringkan rambut. Jadi rambut kekal beralun dengan daya tahan semulajadi.
  • Menyegarkan - Membuatkan kulit kepala rasa lebih selesa dan segar. Dengan 'Scalp Health Complex' membantu rambut lebih lembap dan bermaya.


2. Lightweight Conditioner

Ramuan dari tumbuh-tumbuhan semulajadi memperkuatkan rambut, diperkaya dengan asid pantotenik (vitamin B5), dan asid amino dari gandum membantu melembapkan rambut secara menyeluruh dan membina semula kutikel rambut.

Menjadikan rambut lebih volum, ringan dan mudah diurus,  Ianya juga tanpa paraben!
Formula hebat ini membantu setiap helaian rambut kelihatan dan rasa
  • Ringan - Menyuburkan dan melindungi rambut tanpa memberatkannya, agar boleh digunakan setiap hari.
  • Tidak Kusut -  Perapi yang ringan melicinkan dan mengasingkan rambut supaya mudah disikat tidak kira basah atau kering.
  • Mudah Diuruskan - Perapi semulajadi yang melembutkan rambut, rambut tidak kejung supaya mudah untuk digayakan.
  • Volum - Meningkatkan kekuatan rambut, rambut lebih berkilat, beralun dan tebal.

3. Nourishing Scalp Treatment

Tonik rambut super best dari Shaklee. Membantu menormalkan kulit kepala bagi menyediakan persekitaran terbaik untuk rambut lebat dan sihat.

Dengan 'Shaklee Scalp Health Complex' rambut lebih lembut seperti mendapat rawatan intensif. Tekstur, sinaran, warna dan ketebalan rambut akan meningkat dari masa ke masa. 

Apabila terlalu banyak rambut berada dalam fasa 'rehat', penghasilan rambut baru akan dikurangkan. Rambut yang sedia ada akan mudah rosak akibat pelbagai serangan dari persekitaran.

Ini menjadikan rambut anda ketara lebih nipis dan pincang, lemah dan rapuh serta teruk keadaannya. Rambut anda juga terdedah kepada kerosakan bahan kimia yang digunakan untuk mewarna, mengkerinting dan meluruskannya.

Tonik rambut Nourishing Scalp Treatment merawat rambut hingga kepangkal masalah. Dengan serum khas yang merangsang peredaran, melindungi dari persekitaran dan memberikan ramuan yang menyuburkan kulit kepala.

Hasilnya tadaa..., rambut yang kuat dari dalam, tidak mudah putus, mengekalkan ketebalan, lebih bersinar dan beralun.IA juga membantu untuk :

  • Terbukti mengurangkan rambut gugur semasa disikat
  • Rambut lebih tebal dan kuat
  • Mengandungi kompleks eksklusif yang mudah diserap oleh kulit bagi membantu rambut yang sihat tumbuh.
  • Formula tanpa bilasan yang cukup lembut, boleh digunakan setiap hari untuk mendapatkan hasil yang pantas dengan jumlah rambut yang meningkat.
  • Cepat diserap dan tidak berminyak.
  • Bauan semulajadi, tiada haruman tambahan.
  • pH seimbang
  • Selamat untuk semua jenis rambut, walaupun sudah dikerinting atau diwarna.





1. ESP 

Protein merupakan asas bagi rambut sihat yang cantik. Kalau nak rambut cantik, sihat, kuat mesti dalam kepala kita kene ingat perkataan ni PROTEIN.  

Sebenarnya rambut kita terdiri daripada paling kurang 97% protein19 daripada 22 jenis asid amino yang membentukkan rambut kita. Jelas tak sekarang kenapa keadaan rambut kita bergantung penuh kepada kualiti protein yang kita ambil.

Kalau kita tak pernah kisah dengan kualiti dan kuantiti protein yang kita ambil, so kita boleh jangka macammana keadaan rambut kita. Rambut kita akan menjadi bercabang, retak, kering, rapuh dan kurang bersinar.

Ini semua tanda-tanda bekalan protein yang tidak cukup.

 2. Zinc

Zinc adalah mineral yang terlibat pada  yang bahagian-bahagian yang mengalami pertumbuhan sel yang pesat. Pemakanan yang lengkap pada kadar yang optima akan mendorong pertumbuhan rambut yang lebih pesat.

Pertumbuhan yang pesat tersebut memerlukan  bekalan zinc secukupnya. Zinc mampu menguatkan rambut dengan menjadikannya lebih tebal, hasilnya rambut ketara lebih lebat.

Apabila setiap helaian rambut lebih kuat, keguguran rambut juga akan berkurangan. Walaupun dalam sehari kita biasa akan hilang 100 helai rambut, Zinc akan membantu mencegah kehilangan rambut yang berlebihan. 

Salah satu cara mudah nak cek Zinc cukup atau tidak adalah tengok sikat kita. Jika banyak rambut gugur tiap kali kita sikat rambut, maka kita perlulah menambah Zinc kedalam badan kita. 

Zinc mudah termusnah dengan pengambilan alkohol dan tekanan. Kita juga akan kehilangan Zincmelalui perpeluhan. Maka saranan oleh Dr Bruce Miller ialah pengambilan Zinc sebanyak 15mg sehari sebagai jaminan buat mineral penting ini sentiasa ada dalam badan kita.


Korang ambil dua produk ini InShaAllah masalah korang dapat atasi dengan baik dan selamat. 


untuk dapatkan @ oder 

MISS AISHAH 0196431747 

PENGEDAR SAH SHAKLEE 

1 ulasan: