KENAPA PERLU AMALKAN KOLAGEN

Mesti difikiran anda terfikir kenapa kita perlu amalkan kolagen kan? Kebiasaannya orang akan terlintas, putih dan cantik difikiran apabila sebut tentang kolagen. Kolagen sangat terkenal dengan manfaatnya terhadap kesihatan, terutamanya KULIT. Tetapi hari ini anda perlu tahu mengapa kita perlu mengekalkan tahap kolagen optimum dalam badan. 


KOLAGEN ADALAH BAHAN UTAMA UNTUK KULIT YANG LEBIH TEGANG 

30% protein dalam badan  anda adalah kolagen. Ia memegang semua sel kulit bersama, mengekalkan keanjalan kulit dan memastikan ikatan bahagian dalam dan luaran kulit tetap kuat. Pendedahan kepada pelbagai faktor termasuk usia boleh menyebabkan kulit anda secar beransur-ansur hilang keanjalan dan ketegangan. Tambahkan suplemen kolagen ke dalam rejim suplemen hariab anda supaya anda boleh mengatakan tidak kepada kulit kendur dan berkedut. 

KOLAGEN MENYOKONG KESIHATAN SENDI 

Disebabkan kolagen membentuk blok bangunan asas sendi, Ia memainkan peranan penting untuk menyokong kekuatan fleksibiliti dan pergerakan sendi. Ia kaya dengan asid amino untuk memberikan sokongan dan keanjalan kepada tisu perhuugan seperti tulang rawan, tulang, tendon, dan ligamen untuk menyokong gaya hidup aktif anda. 

KESIHATAN RAMBUT DAN KUKU 

Rambut dan kuku kita memerlukan kolagen untuk kekuatan dan keanjalan. Dengan mempunyai gudang penyimpanan kolagen yang mencukupi, ia menyokong penyerapan nutrien pada kulit kepala dan membina semula struktur asas kuku, supaya mereka tumbuh sihat, memberikan anda rambut berkilat dan kuku yang kuat, 


PENGHASILAN KOLAGEN BERKURANG SETIAP TAHUN 

Menurut Pembantu Profesor Dernatologi di University of Pittsburgan dan Pusat Kesihatan Kulit, selepas umur 20 tahun, badan anda menghasilkan kurang 1% kolagen berbanding tahun sebelumnya,. Penguranga ini membawa kepada garis halus , kedutan dan kulit yang kering serta kusam. Ini tidak sepatutnya menghalang anda daripada kelihatan dan berasa muda tahun demi tahun, jadi mula ambil kolagen sekarang ! 

KOLAGEN ANDA ROSAK SETIAP HARI 

Sudah kurang penghasilan, rosak setiap hari pulak, . Hal ini boleh berlaku keranan pencemaran alam sekitar , bahan kimia berbahaya dan sinaran UV menghasilkan radikal bebas di bawah kulit anda , menyebabkan kerosakkan termasuk kolagen . Pendedahan berterusan kepada faktor ini dalam jangka masa panjang boleh akibatkan tahap kolagen menjadi rendah, menyebabkan penuaan pramatang. Walaupun anda tidak boleh mengelakkan diri daripada pencemaran dan sinaran UV  anda boleh mengekalkkan tahap optimum kolagen untuk kulit yang sihat, muda melalui pengambilan harian kolagen. 

Anda perlu tahu bahawa dengan pegambilan Vitamin C setiap hari ianya mampu untuk membantu  penghasilan kolagen di dalam badan. 

JIKA ANDA INGIN MEMBELI KOLAGEN SCHA SARAN KAN ANDA UNTUK MEMILIH KOLAGEN SHAKLEE KERANA KADAR PENYERAPANNYA LEBIH TINGGI. DAN MEMILIH VITAMIN C SHAKLEE SEBAGAI VITAMIN HARIAN. 


NAK ODER VITAMIN C SHAKLEE ATAU KOLAGEN ANDA BOLEH TERUS HUBUNGI SAYA ATAU WHATSAPP DI TALIAN 0196431747





0 ulasan:

Catat Ulasan