Cara Mendapatkan Antioksidan

Selasa, 23 Januari 2018

Sumber antioksidan boleh didapati dengan mudah daripada makanan. Namun ramai yang tidak mengetahui bahawa makanan tersebut sebenarnya banyak mengandungi antioksidan.

1. Vitamin A : lobak ,brokoli , sayur hijau, bayam, labu, hati, kentang, telur, aprikot, mangga , susu dan ikan.

2. Viamin c : labu , jamb biji, kiwi , brokoli, taugeh, betik , strawberry , lemon , bawang putih, anggur, bayam , tomato  dan nanas.

3. Vitamin E : Asparagus , buah zaitun, bayam, kekacang, bijirin dan minyak sayur

4. Karotin : lobak, labu, sayur hijau, buah berwarna merah ,tomato dan rumput laut. .

Walaupon antioksidan boleh didapati di dalam makanan. Tetapi anda perlu tahu bahawa apabila anda masak nutrien di dalam makanan semakin berkurang kerana penggunaan suhu yang tinggi dalam masak.

Selain itu, penanaman pada tumbuhan hari ini juga tidak banyak yang mengikut secara Semulajadi. Oleh itu, sukar untuk kita mencukupkan nutrien yang di perlukan oleh badan.

Di sini saya mengalakkan anda untuk mengambil supplement shaklee untuk mencukupkan nutrien di dalam badan anda.

PENGEDAR SAH SHAKLEE
aishaH, 0196431747 @ WhatsApp

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

 
FREE BLOGGER TEMPLATE BY DESIGNER BLOGS