Fungis Antioksidan

Assalamualikum (Wajib Jawab Salam ) 


Antioksidan merupakan sebutan untuk zat yang berfungsi melindungi tubuh dari serangan radikal bebas. Yang termasuk dalam golongan zat ini antara lain vitamin polipenol , karotin dan mineral. Secara semulajadi, zat ini sangat besar peranannya kepada manusia untuk mencegah terjadinya penyakit. Antioksidan melakukan itu semua dengan cara menekan kerosakan sel yang terjadi akibat proses oksidasi radikal bebas, 

Radikal bebas sebenarnya berasal daripada molekul oksigen yang secara kimia strukturnya berubah akibat daripada aktivit alam sekitar. Keadaan alam sekitar yang dapat memunculkan radikal bebas antara lain radiasi, polusi , asap rokok , asap kenderaan dan sebagainya. radikal bebas yang berlega-lega dan masuk ke dalam tubuh berusaha untuk mencuri elektron yang ada pada molekul DNA dan sel. 

Pencurian ini jika berhasil akan merosakkan sel dan DNA dan sel tersebut, Cuba bayangkan jika radikal bebas  banyak berlegar-legar dan masuk ke dalam tubuh badan kita , maka akan banyak sel yang akan rosak. Akibatnya, kerosakkan yang timbulkan dapat menyebabkan sel tersebut menjadi tidak stabil yang berpotensi menyebabkan proses penuaan dan boleh menyebabkan penyakit berbahaya seperti kanser. 


Di sini scha nak kongsikan sangat baik jika anda mengamalkan pemakanan tambahan. Lebih baik kita mencegah daripada kita merawat. 

Scha sangat suggestkan anda untuk mengambil produk VIVIX SHAKLEE . Didalam produk shaklee ini terkandung polipenol yang tinggi. InshaAllah dengan menggamalkan VIVIX ini sel dan DNA anda akan dilindungi. ia juga dapat membantu memperbaiki sel anda yang rosak, 

Kita perlu beringat bahawa diluar kita nampak sihat, Tetapi didalam belum tentu. 

JOM MAKAN VITAMIN SHAKLEE 100% semulajadi 



Jika anda berminat dengan produk ini anda boleh HUBUNGI SAYA 
0196431747 (scha) 

kalau anda nak oder VIVIX secara online , anda boleh clik PESAN SEKARANG 

 klik di sini utk pesan


0 ulasan:

Catat Ulasan