Hati perlu Dididik

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang 

Alhamdulilah masih diberi peluang untuk scha berkongsi pada hari ini.
Scha nak kogsikan sedikit tetang HATI. Semuanya bermula pada hati yang kuat atau pun rapuh dengan Dunia. Kita diberi peluang untuk hidup di Dunia ini untuk terus beribadah kepada Allah

Tetapi kekadang kita leka dengan apa yang kita ada dan apa yang perolehi. Dalam diri kita mempunyai tempat ia itu hati yang kecil senriasa mengigatkan kita untuk melakukan kebaikan.

Kita kena ingat rosaknya hati rosak lah segalanya. Hati perlu kita jaga dan didik dengan perkara-perkara yang baik. Sekiranya hati kita telah kotor,cepat-cepat bersihkan agar masih ada ruang untuk iman bertahta di hati.


Scha mengharapkan kepada sesiapa yang membaca coretan scha ini, sila berfikir sejenak untuk hati kita.

Bila rasa diri kita dan hati kita Jauh daripada Allah. Ceepat-cepat doa pada Allah agar mendapat petunjuk yang terbaik daripada Allah. Jangan biarkan tompokkan dihati menutupi pintu hati kita untuk melakukan kebaikan.

Andai tiada lagi hati yang bersih, kita akan rasa tidak malu untuk melakukan dosa, kita akan merasa apa yang kita lakukan semuanya betu dan kita akan makin jauh daripada pandangan Allah.

Sahabat jangan biarkan kita mati dalam keadaan tidak beriman. jangan biarkan kita mati dalam keadaan tidak beramal, bermula pada hati membuatkan diri kita jauh daripada tanggungjawab sebenar kita di muka bumi ini.

Sebagai seorang perempuan atau lelaki, hati sangat-sangat perlu dijaga . Jangan biarkan hati kita ditipu dengan CINTA SYAITAN . Kadang dengan kita membiarkan hati kita terus mencintaai orang yang belum tentu menjadi milik kita. Ia akan membuatkan kita leka dengan kehidupan sebenar kita. Kita jauh daripada cita-cita sebenar kita. Kerana Cinta Manusia banyak memberikan kesan kepada hidup. Oleh sebab itu kita perlu menjaga hati daripada Cinta Manusia yang Belum HALAL.


Dididiklah hati untuk sabar dan tawakkal kepada Allah . InshaAllah Ada Jalannya.

Jangan Biarkan Hati kita terus sedih dan kecewa. Tetapi semaikan semula rasa kasih kepada diri.


Semoga Kita Sentiasa diberkati Allah, Amin

0 ulasan:

Catat Ulasan